Газета АКБ Промінвестбанк, Центральної Ради профспілки працівників Промінвестбанку, Партії національно-економічного розвитку України

№4 (165) 29.01 – 4.02 2004 :: Шеф-редактор Володимир МатвієнкоАрхівE-Mail 

Кинути палити –
від раку себе захистити

У курців не залишається інколи виходу, як зав’язати зі своєю згубною звичкою, щоб врятуватися від загрози раку.

Дослідження показали, що так звані легкі сигарети, всупереч запевненням виробників, зовсім не знижують ризик захворювання.

Справа в тому, що при переході з міцних тютюнових виробів на слабші, організм курця все одно буде з усіх своїх сил, що залишилися, добирати необхідну йому звичну дозу нікотину. В цьому випадку людина частіше палить, глибше затягується, передає Утро.ru.

Дослідження вчених з США, схоже, розвіяли міф про те, що можна помітно зменшити шкоду, яка завдається здоров’ю, зменшуючи кількість сигарет. Група вчених на чолі зі Стівеном Хечтем з Центру раку університету Мінесоти довгий час обстежували групу зі 100 курців, які протягом півроку зменшили кількість сигарет аж на 75%.

Дані експерименту говорять про те, що ризик захворіти раком у них аніскільки не зменшився. Курець підсвідомо затягується глибше тими небагатьма сигаретами, які він собі дозволив, та і докурює їх до кінця. Таким чином, стверджує доктор Хечт, єдиний спосіб захистити себе від раку – кинути палити зовсім.

Критиці співробітників Центру раку піддався і широко рекламований нікотиновий пластир. За словами вчених, він все ще далекий від досконалості. Крім того, нікотин потрапляє в організм зовсім іншим шляхом, не «сигаретним», втрачаючи, очевидно, всі улюблені курцями властивості, а заразом і ефективність.


Швидкорозчинні таблетки: шкода і користь

Найбільш нешкідливими для шлунково-кишкового тракту вважаються швидкорозчинні форми знеболюючих препаратів, асортимент яких в аптеках постійно оновлюється. У такому вигляді препарат швидше всмоктується. Тому слизові оболонки на більш короткий час зазнають небажаного впливу. І при відносно нетривкому використанні препарат не викликає у них порушень. Але якщо його застосовують дуже часто і довго, то це призводить до таких же серйозних наслідків, що і прийом анальгетиків у таблетках. Аж до появи виразок шлунка і кишечнику.

Особи, які страждають на захворювання шлунково-кишкового тракту взагалі повинні обережно відноситися до всіх препаратів цієї групи. Якщо досі вони не призводили до ускладнень, то це ні про що не говорить. При безконтрольному прийомі таких ліків вони можуть виникнути раптово.

Від препарату, який викликає навіть незначну алергічну реакцію, також краще вчасно відмовитися. А якщо після прийому того ж аспірину з’являються ознаки задухи, намагайтеся уникати будь-яких ненаркотичних анальгетиків. Кожний з них може спровокувати раптовий напад астми.

Крім того, відомий негативний вплив на здатність згортання крові. У країнах, де той же аспірин приймають буквально з будь-якого приводу, медикам все частіше доводиться боротися з важкими кровотечами, які пов’язані саме з популярністю цього препарату серед населення. Тому, щоб лікування однієї хвороби не призвело до появи ще й інших, вибір ліків краще довірити лікарю.


Віддаліть старіння суглобів

Вегетаріанці менше страждають від захворювань суглобів. Треба частіше їсти овочеві салати, заправлені рослинними оліями (соняшниковою, оливовою, соєвою). Корисні курага, чорнослив, чорноплідна горобина. Не забувайте і про перевірені, корисні для суглобів народні рецепти, в яких є мед. На відміну від цукру він сприяє виробленню синовіальної рідини. Ось ці рецепти: журавлина з медом, горіх у меді і просто мед. Серед корисних для суглобів рідин рекомендований зелений чай. Незалежно від того, прихильник ви чи противник м’яса або вегетаріанства, треба пам’ятати, що не слід ускладнювати життя суглобів зайвими кілограмами, які їх навантажують і призводять до захворювань. Потрібно також уникати ударів і травм.


«Біла смерть»

Кухонну сіль іноді називають «білою смертю». Її надмірне вживання викликає розвиток артеріальної гіпертонії. Але, виявляється, наслідки захоплення солоною їжею можуть бути набагато серйознішими. Так, японські вчені вважають, що «біла смерть» може бути причиною не тільки гіпертонії, але й пухлин.
Згідно з даними, отриманими вченими з японського Національного онкологічного центра, внаслідок обстеження 40 тисяч осіб. Люди, які вживають в їжу багато солі, захворюють на рак шлунка в 500-1300 разів частіше, ніж ті, що віддають перевагу прісній їжі. Якщо ж людина взагалі не споживає харчову сіль, її шанси уникнути розвитку злоякісної пухлини виявляються майже у 2000 разів вищими, ніж у середньостатистичного «гурмана».
Вчені не висувають будь-яких певних гіпотез, що пояснюють зв’язок харчової солі (однієї з найпростіших хімічних речовин, відомих людству) і злоякісних пухлин. Найближчим часом передбачається додатково дослідити цей феномен.

Матеріали підготувала
Олена ДУНАЄВСЬКА

 
  [ на першу сторінку ]
  [ каталог установ банку]
  [Дотепні слова Володимира Матвієнка]
 
Сьогодні в номері:
україна і світ:
благодійність:
компетентно :
фінансовий огляд:
благодійність:
спадщина:
банківські послуги:
медична панорама:
дозвілля:

obriy@press.pib.com.ua