Газета АКБ Промінвестбанк, Центральної Ради профспілки працівників Промінвестбанку, Партії національно-економічного розвитку України

№11 (121) 13 – 19 березня 2003 :: Шеф-редактор Володимир МатвієнкоАрхівE-Mail 

Ухвалено конвенцію
боротьби з курінням

Понад 170 країн – членів Всесвітньої організації охорони здоров’я ухвалили на зустрічі в Женеві міжнародну угоду боротьби з курінням. Рамкова конвенція про контроль над тютюновими виробами запроваджує жорсткі обмеження на рекламу та продаж тютюну в спробі скоротити смертність, викликану курінням. За оцінками, від пов’язаних з курінням хвороб у світі щороку помирають близько 5 мільйонів людей. Нова конвенція містить також положення про оподаткування тютюнових виробів і боротьбу з контрабандою. Сполучені Штати і Німеччина вказали, що не підпишуть цієї угоди. Однак чільний представник ВООЗ запевнив Бі-Бі-Сі, що обидві країни підтримують більшість аспектів боротьби з курінням. Угоду буде офіційно презентовано на щорічному зібранні організації в травні.

Чим більше куриш, тим гірше вчишся

Часто, запитуючи курця, для чого він, власне кажучи, курить, у відповідь чуєш фразу про те, що сигарета допомагає сконцентруватися, посилити увагу і пам’ять. Але, як довели вчені з французького національного Інституту здоров’я і медичних досліджень, поліпшення уваги і пам’яті при курінні – не більш ніж поширена помилкова думка.

Дослідники сформували чотири групи лабораторних пацюків: пацюкам першої, другої і третьої груп уводили відповідно низькі, середні і високі дози нікотину; а остання група відігравала роль контрольної. Після щоденного одноразового введення нікотину протягом 42 днів, вчені оцінили стан їхньої  мозкової тканини.
У пацюків із груп, що одержували середні й високі дози нікотину, кількість проліферуючих (таких, що розвиваються) нервових клітин виявилася зниженою порівняно з контрольною групою на 50%, а число загиблих клітин на одиницю об’єму тканини було, навпаки, значно вищим норми. Також вчені відзначили в цих групах низьку концентрацію в головному мозку білка PSA-NCAM, що відіграє важливу роль у процесах навчання і пам’яті.

Представники антитютюнових організацій підкреслили, що ця робота виявила черговий серйозний доказ на користь цілковитої відмови від куріння, повідомляють Подробиці.

Курці небезпечні

Пасивний курець, що перебуває в приміщенні з активними курцями протягом однієї години, отримує порцію тютюнового диму, що рівносильна викурюванню половини сигарети. За даними санепіднагляду, у підсумку проведених досліджень було встановлено, що 35-40 відсотків сигаретного тютюну в сигаретах з фільтрами згоряє під час затягувань курця, а інша частина (60-65 відсотків) – під час тління між затягуваннями. Саме цими відсотками активний курець і «ділиться» з присутніми. На думку медиків, пасивне куріння формує ту ж патологію, що й активне, таким чином, пасивні курці мають ризик занедужати хворобами органів дихання, серцево-судинної системи, раком легень. Жінки, чоловіки яких викурюють пачку сигарет на день, ризикують занедужати раком легень у 1,5-2 рази частіше, ніж дружини некурців. Як відзначають медики, на сьогодні стало відомо, що пасивне куріння також завдає істотної шкоди здоров’ю населення, приводячи, по суті, до тих же самих патологічних проявів, до яких призводить активне тютюнокуріння, повідомляють Подробиці.

Депресія руйнує кістки

Фахівці стверджують, що депресія виявляє себе не тільки у безсонні, втраті апетиту і млявості, але й у поступовому руйнуванні кісткової тканини. Цьому захворюванню особливо піддаються жінки – після 40 років у жінок, які раніше страждали на серйозну депресію, на 25-30% підвищується імовірність руйнування кісток, а отже, підвищується ризик переломів. Аналогічні наслідки спостерігаються і в чоловіків, але оскільки у них більш щільна структура кісток, справа рідко доходить до остеопорозу.

Томатний соус – ліки

Регулярне вживання томатів помітно знижує ризик розвитку раку передміхурової залози. Такого висновку дійшли американські вчені, що проаналізували характер харчування і захворюваність майже 48 тисяч чоловіків. Антиоксидантну дію в томатах справляє речовина лікопен. Попередні дослідження пов’язували захисні властивості цього овочу саме з лікопеном. Було встановлено, що учасники дослідження, які протягом тижня з’їдали дві чи більше порцій соусу, страждали раком на 23 відсотки рідше, ніж ті, хто вживав його менше разу на тиждень. Наявні дані дозволяють припустити, що вживання томатів і продуктів з томатів може бути виправданим, відзначають лікарі. Результати дослідження були опубліковані у Journal of the National Cancer Institute.

Броколі проти раку

Вчені з’ясували, що капуста броколі – чудові природні ліки від таких захворювань шлунка, як виразка і навіть рак, повідомляє Кореспондент.net. У ході дослідження, проведеного медиками, встановлено, що в броколі міститься особлива речовина сульфорафан, яка вбиває бактерії, що викликають деякі види виразок шлунка, а також перешкоджає розвитку раку цього органа.

Більше того, сульфорафан убиває навіть бактерії, резистентні до антибіотиків. Тепер вчені намагаються розробити препарати на базі цієї хімічної речовини, які б оптимально засвоювалися організмом людини. У майбутньому клінічні дослідження точно визначать, які конкретно продукти лікують ті чи інші хвороби, і це буде важливим досягненням науки. Ці знання допоможуть лікувати людей від багатьох захворювань дарунками природи, практично без хімічних ліків, що сприятливо позначиться як на здоров’ї людства, так і на екологічній обстановці у світі, пише MIGnews.

Матеріали підготувала Оксана ЦВІЛІХОВСЬКА

 
  [ на першу сторінку ]
  [ каталог установ банку]
  [Дотепні слова Володимира Матвієнка]
 
Сьогодні в номері:
від першої особи:
зворотний зв’язок:
философский трактат:
партійне життя:
маніфест
дивовижний світ:
медична панорама:

obriy@press.pib.com.ua