Газета АКБ Промінвестбанк, Центральної Ради профспілки працівників Промінвестбанку, Партії національно-економічного розвитку України

№2 (112) 9-15 січня 2003 :: Шеф-редактор Володимир МатвієнкоАрхівE-Mail 

Складний характер –
фактор ризику

Малюнок Ігоря ЛУК'ЯНЧЕНКАКонфліктний характер не тільки створює зайві труднощі для навколишніх, насамперед він шкодить самому його власнику. Фахівці з Каліфорнійського університету дійшли висновку, що складний характер є більш серйозним фактором ризику розвитку захворювань серцево-судинної системи, ніж куріння і надлишкова вага. Такий результат вивчення взаємозв’язку між психологічними особливостями людей та імовірністю розвитку різних захворювань.

У дослідженні протягом чотирьох років брали участь близько 800 жінок похилого віку. Усі учасниці дослідження регулярно проходили клінічні обстеження і психологічні тести, за якими визначався їхній характер. Аналіз отриманих результатів показав, що якщо в людини спостерігається підвищення ступеня психологічної агресивності, про що свідчать цинізм, злість, сварливість, недовірливість, то ймовірність розвитку інфаркту й інсульту зростає приблизно вдвічі. Фахівці припускають, що психологічні особливості учасниць дослідження були тісно пов’язані з порушенням функцій ендокринної системи, що спостерігається в період після менопаузи. Однак у статті, опублікованій в останньому номері «Americal Journal of Epidemiology», вони вважають, що виявлений ними феномен зв’язку психології і кардіології може поширюватися на будь-яку людину поза залежністю від її статі і віку.

Факт прямого взаємозв’язку між фізичним і психічним здоров’ям людини, а також значний вплив психічного стану на виникнення, розвиток хвороби і швидкість видужання вже давно відзначався закордонними психологами. Проведена дослідниками робота ще раз довела істинність древнього вислову «mens sana in corpore sano» («у здоровому тілі – здоровий дух»). І що найгірша хвороба, за якою неодмінно підуть і інші, – це песимізм і зневіра в себе.

Ліки – сміх

Австрійське товариство пов’язаних з депресією захворювань випустило спеціальний лікувальний компакт-диск, на який записано 20 хвилин сміху і підбадьорливих висловлювань знаменитостей. Фахівці переконані, що прослуховування сміху інших людей дозволить поліпшити стан хворих. Як розповів представник товариства Германн Коутек, «за створенням диску стоїть серйозна наукова праця». Сміх заразливий і може вивести з депресії, нехай ненадовго. Як відзначив Г. Коутек, найефективнішим компакт-диск буде в поєднанні з лікарськими препаратами, що необхідні для досягнення стійкого тривалого ефекту.


Заміжжя шкодить психіці

Британські вчені стверджують, що, якщо в чоловіків шлюб поліпшує психологічний стан, то в жінок, навпаки, погіршує. Такого висновку, як пише газета The Daily Telegraph, медики дійшли за результатами обстеження двох тисяч сімейних пар. З’ясувалося, зокрема, що нові зобов’язання, які з’являються в жінок після заміжжя, можуть викликати в них затяжні депресії і погіршення настрою. У випадку з чоловіками це відбувається рідше, пише РСН.

Цілюща горілка

Російський виробник горілчаних виробів «Востокалко» стверджує, що розробив унікальну рецептуру горілки, яка не тільки не шкодить здоров’ю, але навіть поліпшує загальний фізичний стан людини. Першою горілкою, що позитивно впливає на здоров’я, стала «Каменськ-Уральська святкова», виготовлена до 300-літнього ювілею міста. За словами завідувачки лабораторією підприємства «Востокалко» Ірини Борухової, до складу спиртного напою входить гліцин, який сприяє підвищенню життєвого тонусу і поліпшенню загального стану людини, яка його вживає. Крім того, гліцин цілком нейтралізує ті складові горілки, що впливають на печінку, передає Likar-info.

Зелений чай проти інфаркту...

Вживання зеленого чаю сприяє зменшенню ризику інфаркту міокарда. «За нашими даними, серед аматорів зеленого чаю інфаркт міокарда зустрічається рідше... Імовірно, вживання цього напою японцями справляє виражений протективний ефект», – заявив доктор Юкихіто Моміяма з медичного коледжу національної оборони Японії. У проведеному дослідженні брали участь 393 хворих, що проходили діагностичну коронарографію. У більшості учасників були наявні такі фактори ризику захворювання ішемічною хворобою серця – гіпертонія, гіперхолестеринемія, діабет. Не вдалося знайти зв’язок між кількістю чашок зеленого чаю, що випиваються щодня, з одного боку, і ризиком ішемічної хвороби серця, з іншого.

Разом з тим, серед людей, що випивали щонайменше одну чашку на день, ризик інфаркту міокарда був на 42% менший, ніж серед тих, хто взагалі не вживав цей напій.

Десятиліттями вчені намагалися визначити, чому в Японії поширеність ішемічної хвороби серця набагато нижча, ніж у країнах Заходу, передає «Акумулятор Новин». Низка дослідників вирішальну роль відводить саме вживанню зеленого чаю. Загальновідомо, що зелений чай багатий флавоноїдами, що нейтралізують вільні радикали і тим самим зменшують ризик ішемічної хвороби серця й інсульту. Раніше було встановлено, що при достатньому вживанні флавоноїдів менший ризик смерті від ішемічної хвороби, а також ризик інфаркту міокарда.

... а апельсини і зелений чай – проти раку

Апельсини і зелений чай можуть запобігати розвитку деяких найбільш небезпечних видів раку. Такого висновку дійшла група індійських вчених упродовж восьми років досліджень. У шкірці апельсинів, м’якоті низки цитрусових, а також зеленому чаї виявлені речовини, що ефективно перешкоджають розповсюдженню в організмі людини канцерогенів. Часте споживання цитрусових і зеленого чаю, за твердженням дослідників, здатне перешкоджати розвитку, зокрема, раку легень, пише РСН.

Матеріали підготувала Оксана ДОВГОШЕЯ

 
  [ на першу сторінку ]
  [ каталог установ банку]
  [Дотепні слова Володимира Матвієнка]
 
Сьогодні в номері:
від першої особи:
философский трактат:
банківські послуги:
фінансовий огляд:
україна і світ:
страхові послуги:
партійне життя:
дивовижний світ:
традиції:
традиції:
медична панорама:

obriy@press.pib.com.ua