Газета АКБ Промінвестбанк, Центральної Ради профспілки працівників Промінвестбанку, Партії національно-економічного розвитку України


 №42 (100) 17-23 жовтня 2002 :: Шеф-редактор Володимир МатвієнкоАрхівE-Mail 
 

Соєві суміші – не для дітей


Штучні суміші для харчування немовлят на основі сої, можливо, є причиною серйозних проблем у поводженні дитини в майбутньому. Як установили дослідники з Університету Каліфорнії в Ірвайні, є підстави вважати, що високий вміст марганцю в цих сумішах може провокувати розвиток синдрому мінімальної мозкової дисфункції, що супроводжується дефіцитом уваги.

У ході дослідження, проведеного вченими під керівництвом професора педіатрії Францис Кринелла, було встановлено, що в пацюків, які отримували в ранньому віці великі дози марганцю, відзначалися порушення в поводженні. Крім того, у них знижувалася активність дофаміну – речовини, що відіграє важливу роль у головному мозку і пов’язаного з придушенням характерного для гіперактивних дітей поводження. Теорію вчених підтверджують і більш ранні дослідження, у ході яких було виявлено, що в робітників, зайнятих видобутком марганцю, спостерігаються відхилення в поводженні, що супроводжуються нерідко жорстокістю. «У соєвій штучній суміші марганцю міститься у 80 разів більше, ніж у грудному молоці, що піддає дітей перших тижнів життя ризику одержати занадто багато марганцю», – відзначила автор дослідження.

Вона звернула увагу на те, що хоча був доведений зв’язок цього мінералу зі змінами в поводженні, залишається нзрозумілим, чи може ефект передозування марганцю в ранньому віці довгостроково зберігатися і приводити до синдрому мінімальної мозкової дисфункції. Зараз команда вчених працює над тим, щоб імітувати в експериментах дози, одержувані дітьми із соєвими сумішами.



Щоб навчити дитину говорити, потрібно кривлятися

Співуча «дитяча мова», що її дорослі, особливо матері, вживають для спілкування з дітьми, виконує найважливіші пізнавальні функції – саме такий спосіб спілкування з дитиною допомагає малечі швидше засвоїти фонетичну структуру рідної мови.

Про це йдеться в дослідженні, проведеному групою психологів та лінгвістів з Росії, Сполучених Штатів і Швеції, передає Solvay-Pharma.

Заколихуючи чи розважаючи немовля, мати розтягує й акцентує голосні. Це дозволяє дітям краще засвоювати фонетичну структуру рідної мови і швидше розвивати мовні навички. Спільна стаття вчених із Сієтла, Санкт-Петербурга і Стокгольма з’явилася в журналі Science.


Лимон від СНІДу

Численні дослідження австралійських вчених з використанням соку лимона показали, що він є не тільки чудовим контрацептивним засобом, але й здатний знищити вірус СНІДу.

Виступаючи на центральному австралійському телебаченні відомий фізіолог Роджер Шот заявив, що крапля лимонного соку є дешевим і вкрай ефективним рішенням для захисту жінок як від небажаної вагітності, так і від СНІДу. На думку вченого, у бідних країнах Африки й Азії, велика частина яких розташовується в «жаркому поясі», де цитрусові є іноді ледве не єдиним харчовим продуктом, таке «відкриття» могло б стати панацеєю від двох місцевих напастей: перенаселення та поширення СНІДу, повідомляє NTVRU.com. «Купувати звичайні контрацептивні засоби їх жителі не в змозі, а от дозволити собі один лимон може кожен», – переконаний Шот.

Нагадаємо, що темпи розвитку епідемії СНІДу в Україні – одні з найвищих у світі. Відповідно до підрахунків ООН, починаючи з 1995 року, вірусом було інфіковано 300 000 осіб (1% дорослого населення України). За офіційними даними, за останні п’ять років кількість жителів України, що заразилися вірусом, зросла в 20 разів і тепер становить близько 400 тисяч чоловік. Найвищі темпи захворюваності відзначені в Миколаївській і Одеській областях, повідомляє Кореспондент.net. СНІД усе частіше поширюється шляхом сексуальних контактів; також високим залишається рівень захворюваності серед наркоманів.


Печінка тріски рятує від інфаркту...

Британські вчені-медики з університету Саутгемптона дослідили, що печінка тріски запобігає деяким серйозним серцево-судинним захворюванням і навіть інфаркту. В експерименті взяли участь 150 пацієнтів у віці від 38 до 84 років, яким належало зробити операцію з видалення з артерій жирових утворень, повідомляє РІА «Новини».

Третина хворих щодня приймала капсули з олією печінки тріски, третина – капсули зі звичайною рослинною олією, ще третина – капсули з мінеральною водою. У тих пацієнтів, що приймали печінковий жир, тромби практично не відкривалися і відповідно не викликали серцевих нападів. Керівник групи дослідників професор Ф. Колдер заявив, що напрямок у роботі дали йому ескімоси й інші жителі крайньої Півночі.

Серед цих народностей практично не зустрічається людей з хворобами серця, незважаючи на те, що їхню їжу «збалансованою» важко назвати: вони їдять багато жирної їжі і не вживають овочів та фруктів. Зате тріска й печінка з неї становлять, зазвичай, основу їхнього раціону. Поки тривають дослідження, лікарі із Саутгемптона не готові дати точне дозування витяжки з печінки тріски, що необхідна людині для запобігання серцево-судинних захворювань.


... а хвороби ясен можуть призвести до нього

Нове наукове дослідження, проведене американськими вченими, підтвердило наявність тісного причинно-наслідкового зв’язку між пародонтозом – прогресуючим запаленням ясен – та інфарктом міокарда.
Вчені Бостонського університету на чолі з Керолайн Дженко перенесли бактерію Porphyromona gingivalis, відповідальну за пародонтоз у людини, в ротову порожнину лабораторних мишей і переконалися в тому, що мікроорганізм швидко проникнув у кровоносну систему гризунів і досяг аорти. Там інфекція викликала запалення стінок судин, що сприяло відкладенню на них жирових бляшок. Це, в свою чергу, призвело до звуження і часткової закупорки коронарних судин серця й утруднення кровотоку через них. Тобто мала місце типова картина розвитку атеросклерозу, що є найбільш частою причиною інфаркту міокарда, пише Deutsche Welle.

 
 
Сьогодні в номері:
від першої особи:
наш репортаж
Виростити свій сад
україна і світ
фінансовий огляд
економіка
спортивний калейдоскоп
культурна мозаїка
медична панорама
дивовижний світ
проект

obriy@press.pib.com.ua